mäklarassistent?

Satt och pratade hela kvällen med mamma och pappa igår om min "framtid". Om vad jag ville bli och om jag funderat något på lägenhet eller något.
Dom tipsade mig om Mäklare eller mäklarassistent. Jag sa att jag inte ville bli mäklare, men att jag jätte gärna ville bli mäklarassistent(mäklarassistent lät typ roligare)(plus att jag inte har någon chans att bli mäklare, men mäklarassistent kan mna plugga på distans och så kröver det bara medelbetyg). Och så började vi prata massa om det jobbet. Tog fram Bostadsguiden och kollade på massa 2:or i stan. Mamma satt och räknade ut hur mycket jag skulle vara tvungen att betala vaarje månad, berorende på vilken lägenhet jag valde. Det var väldigt intressant att få mer koll på läget.

Sen så är min biologiska pappas brors fru mäklare. fattar nI? frun är mäklare! Och hon började som mäklarassistent men jobbade sig uppåt, så om jag lyckas och visar framfötterna så kankse jag kliver upp ett snäpp, för jag kankse vill det senare lixom!
Så efter ett tag så sa  min "nuvarande" pappa att hans brors fru varit delägare för Widerlöfs, och att jag skulle fråga henne om sommarjobb. Så att jag får in en fot för det där lixom. Skulle ju vara as roligt.
Men kan ni tänka er mig i svarta pressade byxor, högklackat och skjorta? kan va fintpå mig, ELLER INTE!

Ett rikigt välbehövligt samtal det där. känner mig sååå vilsen när det gäller det där.


Kommentarer
Postat av: Sur Moster

Var det inte jag som tipsa dig om Mäklarassisten? Så skriver du i bloggen att det var mamma och pappa? Nu är jag surmoster. Haha du skulle passa jätte bra i pressveck och skjorta. www.jensen.se har mäklarassistent utbildning

2008-05-14 @ 09:13:54
Postat av: axa

moster!
mamma och pappa har faktiskt också tänk att jag skulle bli det. så sa dom det precis när vi satt och pratade om det. kankse coolt.

2008-05-14 @ 12:08:47
URL: http://alexandramargareta.blogg.se
Postat av: axa

moster, jag behöver hjälp. jag fattar inget av den där sidan. det står ju inget om mäklare!

2008-05-14 @ 12:12:58
URL: http://alexandramargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0